Дестинация: Италия


Пътувала съм извън България не един или два пъти и причината за това е хорът, в който пея. Благодарение на това, че съм хорист и ходим по участия, съм имала възможността да отида в няколко държави. Това лято бяхме на конкурс в малък град на име Леко (Lecco) в Северна Италия като участвахме в доста известен в Италия конкурс "Джузепе Зелиоли", където всъщност взехме първа награда в нашата категория. Тъй като пътувахме с автобус дотам, първото нещо, което ме впечатли, беше природата и зеленината. Второто нещо бяха къщичките с големи градини, пълни с цветя. В някои градове по улиците пък се отглеждаше царевица. Колко хубаво е това!😍 Забелязах и една ферма или къща с хамбар, трактор и коне. По полетата имаше много насаждения като например овошки.

                                                                                                                                                                                             
Бях настанена в приемно семейство. Новите ми "родители" се казваха Силвия и Матео - уникални хора. Приеха ме като истинска тяхна дъщеря за седмицата, която прекарах с тях. Много усмихнати, приветливи хора с голямо чувство за хумор. Това ми направи впечатление и във всички италианци - мили, отворени за разговори и обичливи.
Първата вечер се провалиха плановете за вечеря, тъй като организаторката (моята "мама" беше забравила да уреди вечерята на целия хор), но набързо направи това като резервира маси в ресторанта на братовчедка си. Оказа се, ме италианците не са много организирани и нямам предвид само тази първа случка.😄Хапнах ме си паста болонезе и за десерт сладоледена торта тирамису. Когато се прибрахме, разгледах къщата на Силви и Матео, която беше много сладка😌.На следващия ден беше предвидена екскурзия до Милано. Посетихме замъка Сфорцеско (Castello Sforzesco), построен през петнадесети век , но само отвън, после влязохме в театър Ла Скала (La Scala). После посетихме Галерия Виктор Емануил. Тя е престижна търговска галерия, най-старият мол в света. Оттам си купих единствено 5 магнитчета и сладолед. Тази улица излиза на един площад, на който се намира катедралата Дуомо - в превод Дева Мария (Duomo), (втора по големина в Италия, но най-голямата , която съм виждала) , която беше следващата ни дестинация. Тряблдте да си покрием раменете и краката, за да може да влезем. Две вечери бяхме на пицария и първата вечер си поръчах пица с прошуто, но на следващия път реших да разнообразя и си взех пица с пържени картофки (нещо ново за мен и нещо което не съм виждала в България😄 А вие?). А единствената сутрин, в която закусвах в къщата се оказа, че италианците (или пак само Матео и Силви) закусват бисквити и кафе, чай, какао или капучино. Това не ми даде много енергия за деня. Не карам подред по дни, тъй като ще стане много подробно, ако вече не е станало. 😅 Един ден посетихме градът Комо (Commo)😍 Отново красив и великолепен град. Оттам накупих няколко неща за мен и родителите ми. Друг ден посетихме езерото Бозизио Парини (Bosisio Parini) просто, за да релаксираме. Имаше лебеди в езерото и патенца😍. Следобеда преди деня на тръгването ни обратно към България помолих Силви и Матео да отидем до някой магазин да накупя италиански храни и отидохме в един супермаркет, където те ме съветваха, кое е традиционно. Взех много сладки, вино, сос Песто, тортелини и паста. На касата ме изненадаха като настояваха (даже си нахалстваха) и платиха сметката, въпреки, че казах, че ще им се разсърдя. Не скомничех, а наистина ми беше неудобно. Очарователни хора!!!
замъка Сфорцеско (Castello Sforzesco)
Катедрала Дуомо

Замъка Сфорцеско (Castello Sforzesco)




Галерия Виктор Емануил
Катедрала Дуомо (Duomo)
Галерия Виктор Емануил
Град Леко

Град Леко


 Бозизио Парини
Бозизио Парини
Бозизио Парини





Аз и Силви

0 коментара:

Публикуване на коментар

My Instagram